ALOCASIA

>> July 20, 2009

ALOCASIA MILO

Nama: Alocasia Milo
Nama Saintifik: Alocasia melo
Keluarga: Araceae
Negara Asal: Borneo

Penerangan:
Hanya boleh dijumpai di kawasan Borneo iaitu di Sabah di mana ianya terlibat dalam tanah yang ultrafamik. Daunnya bertekstur tinggi yang menyerupai daun seakan-akan warna kulit kelabu gelap. Seludang warna putih dengan tanda-tanda merah di bahagian bawah daun. Ianya merupakan antara tanaman hiasan yang sangat unik dan menarik.


ALOCASIA WHITE VEIN

Nama: Alocasia White Vein / Black Velvet
Nama Saintifik: Alocasia Reginula
Keluarga: Araceae
Negara Asal: Sabah, Malaysia.

Penerangan:
Ianya kecil, mempunyai daun yang lebar, dan dapat mencapai ketinggian sehingga 18” inci (30cm). Daunnya berbentuk oval, elipstik dan daun di bahagian atas berwarna hitam kehijauan dan daun di bahagian bawah berwarna ungu.

0 comments:

About This Blog

Blog ini adalah sekadar maklumat berkenaan tanaman hidrokultur (hydroculture) dan juga tanaman yang berkaitan dengan hidrokultur. Blog ini juga membuka ruang kepada anda yang berminat untuk menceburi bidang penanaman pokok hiasan dengan menggunakan kaedah terbaru tanpa menggunakan tanah. Selamat melayari blog ini.

Peluang Bisnes Hidrokultur

Rebutlah peluang bergelar stokis hidrokultur bersama kami. Peluang pendapatan lumayan buat anda yang menceburi bidang ini kerana bidang hidrokultur di Malaysia masih hijau dan tiada usahawan yang terlibat dalam bidang ini. Justeru itu, menyedari potensi untuk berjaya adalah besar, kami ingin melahirkan usahawan Hidrokultur di Malaysia. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP