ANTHURIUM

>> July 20, 2009

ANTHURIUM PINK

Nama: Anthurium Pink
Nama Saintifik: Flamingo Lily Flower – Anthurium andraeanum
Keluarga: Araceae

Penerangan:
Berwarna merah jambu, ianya adalah antara pokok hiasan yang sangat versatil. Terdapat banyak majlis perkahwinan yang menggunakan bunga ini sebagai jambangan bunga, yang disamakan dengan warna riben yang digunakan.

ANTHURIUM RED

Nama: Anthurium Red
Nama Saintifik: Flamingo Lily Flower – Anthurium andraeanum
Keluarga: Araceae

Penerangan:
Anthurium berwarna merah dan berbentuk hati ini sangat cantik dan amat dikenali. Ianya dikenali sebagai ‘Red Anthurium’. Ianya merupakan tanaman yang tahan, terutamanya jika diletakkan di dalam bilik. Berbanding bunga lain yang digunakan untuk hadiah seperti bunga lili dan mawar, yang boleh rosak dalam masa 1-2 minggu, anthurium boleh bertahan sehingga tempoh satu bulan.

ANTHURIUM WHITE

Nama: Anthurium White
Nama Saintifik: White Lady Anthurium
Keluarga: Araceae

Penerangan:
Sangat elegan, white anthurium mempunyai bentuk yang sangat cantik dan unik iaitu sejenis pokok yang berbunga dan berdaun. Daunnya mampu menangkis bakteria. Daunnya berwarna hijau gelap berbentuk segitiga, serupa seperti daun ‘Lady Jane’.

0 comments:

About This Blog

Blog ini adalah sekadar maklumat berkenaan tanaman hidrokultur (hydroculture) dan juga tanaman yang berkaitan dengan hidrokultur. Blog ini juga membuka ruang kepada anda yang berminat untuk menceburi bidang penanaman pokok hiasan dengan menggunakan kaedah terbaru tanpa menggunakan tanah. Selamat melayari blog ini.

Peluang Bisnes Hidrokultur

Rebutlah peluang bergelar stokis hidrokultur bersama kami. Peluang pendapatan lumayan buat anda yang menceburi bidang ini kerana bidang hidrokultur di Malaysia masih hijau dan tiada usahawan yang terlibat dalam bidang ini. Justeru itu, menyedari potensi untuk berjaya adalah besar, kami ingin melahirkan usahawan Hidrokultur di Malaysia. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP