Rumah Hydrokultur

>> August 02, 2009

Saban tahun, permintaan terhadap pokok bunga dan pokok hiasan semakin meningkat. Statistik menunjukkan lebih kurang 610 orang pengusaha bunga-bungaan dn tanaman hiasan yang telah berdaftar di Malaysia. Jumlah pengusaha ini seraya dengan peningkatan permintaan terhadap bunga-bungaan di Malaysia.Keluasan kebun bunga dan tapak semaian di Malaysia kini mencecah hampir 2000 hektar.

Jika kita lihat kebanyakan pusat semaian anak pokok misalannya pokok bunga dan pokok hiasan di Malaysia, kebanyakannya menggunakan tanah sebagai medium penyemaian. Sebagai langkah untuk mengatasi masalah kekurangan kawasan penyemaian, kami mengesyorkan untuk menggunakan teknik hidrokultur sebagai medium penyemaian pokok hiasan dan bunga-bungaan.

Penubuhan rumah hidrokultur dapat membantu dalam penjimatan kos kawasan yang digunakan. Rumah hidrokultur ini adalah teknik yang berkesan kerana ia boleh dijalankan dimana sahaja. Selain dilakukan di tepi-tepi jalan seperti kebiasaannya, ia kini boleh dijalankan di tempat-tempat tertutup seperti Pasaraya, Shopping Complex, di deretan kedai dan sebagainya.

Kenapa Hydrokultur ia boleh dilakukan ditempat tertutup?

  • Ia tidak menggunakan medium tanah sebagai tempat penanaman dan penyemaian.
  • Hanya menggunakan air baja sebagai medium penanaman
  • Tidak mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan
  • Tak memerlukan cahaya matahari yang banyak cukup sekadar cahaya lampu
  • Menjimatkan kos penggunaan tanah
  • Membantu pengudaraan di dalam tempat seperti shopping compleks, pasaraya dan supermarket
  • Menarik perhatian pengunjung di pasaraya
  • Meningkatkan produk jualan hidrokultur
  • Menarik minat untuk menceburi bidang Hidrokultur

Projek rumah hydrokultur ini adalah satu langkah penjimata yang bijak untuk dilakukan oleh kepada sesiapa yang meminati bidang perusahaan bunga-bungaan dan tanaman hiasan.

Sekiranya anda berminat untuk menceburi bidang hidrokultur ini boleh hubungi kami ditalian 06-2323500.

0 comments:

About This Blog

Blog ini adalah sekadar maklumat berkenaan tanaman hidrokultur (hydroculture) dan juga tanaman yang berkaitan dengan hidrokultur. Blog ini juga membuka ruang kepada anda yang berminat untuk menceburi bidang penanaman pokok hiasan dengan menggunakan kaedah terbaru tanpa menggunakan tanah. Selamat melayari blog ini.

Peluang Bisnes Hidrokultur

Rebutlah peluang bergelar stokis hidrokultur bersama kami. Peluang pendapatan lumayan buat anda yang menceburi bidang ini kerana bidang hidrokultur di Malaysia masih hijau dan tiada usahawan yang terlibat dalam bidang ini. Justeru itu, menyedari potensi untuk berjaya adalah besar, kami ingin melahirkan usahawan Hidrokultur di Malaysia. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.

  © Free Blogger Templates Joy by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP